Secebis kisah .... lalala

Sunday, March 28, 2010

Hehe..bunyi cam  .. jeng2...Terbaca dalam akhbar kisah YANI mentor tu...bukan apanye nak nyampuk sikit...saya ni idok le amik tau benor hal-hal ARTIS ni,cume biase le dengor dan baca dan lagi tengok gambor arwah ni....yang ALLAH  dah  panggil untuk kembali tu,itu qadaq dan qadar.TAKZIAH pada keluarga arwah..Cuma saya ada ingat satu ayat yang arwah mak mentua selalu cakap...

Orang  baik memang selalu mati awal...ye ke?Atas  kepercayaan masing-masinglah yea...namun apa yang berlaku di dunia ni hanya di atas ketentuan dan keizinan ALLAH sahaja.Bagi pihak saya,terfikir tentang anaknya yang berumur 2 tahun...Kasihan...bakal adakah kasih yang dapat menandingi kasih ibunye?Sayu rasa hati...Sebagai seorang yang telah melalui perjalanan hidup zaman kanak-kanak TANPA  BONDA di sisi, saya dapat merasai kekurangan yang bakal dihadapinye...Mungkin masih ramai insan di sekeliling yang dapat mencurahkan kasih sayang,,,adakah sama dengan kasih bonda tercinta..

Melalui perjalanan hidup tanpa bonda tercinta seawal umur 12 tahun memang amat memeritkan bagi saya...apatah lagi untuk insan yang lebih kecil lagi.Hari-hari yang dilalui, dijalani dengan rasa kekurangan yang teramat sangat.CUTI HUJUNG MINGGU di asrama terasa amat menyedihkan...bila mana melihat ibu dan bapa rakan-rakan bertandang,Adusss....terasa seperti mereka menunjuk-nunjuk kemesraan.Malamnya terlena dalam air mata kerinduan...mengharapkan MIMPI bersama bonda di kayangan...

Raya kami sungguh kosong...apatah lagi bapa seperti anak tunggal,,walaupun hakikatnye adik beradik ramai...keluarga bonda pula?Selepas kematian bonda kami terpisah hubungan...datuk dan nenek,kami adik beradik memang tidak pernah kenal,,,semenye pergi  menemui ALLAH terlalu awal...raya,  sememangnye setiap tahun kami mengamalkan DASAR TUTUP PINTU...kami hanya akan mencongak2,,kalaulah BONDA  ada...sedih pilu sememangnye takbir raya kami...

Itu hanya secebis cerita yang saya sanggup untuk berkongsi bersama....tidak ada niat meraih simpati...sebab dah tua...sudah dilimpahkan dan diganti oleh ALLAH dengan kasih sayang yang melimpah ruah dari insan tersayang.Terima Kasih ya ALLAH.Saya bersyukur,memang hidup saya penuh dengan kekalutan...namun bila melihat di sekeliling saya ,ramai lagi insan yang hidupnye lebih kurang bernasib baik dari saya.Dalam hati tidak ada keluhan,sebab selagi mana saya mencintai ALLAH ,ALLAH juga akan mencintai saya...


 GAMBAR BONDA TERCINTA.
Abaikan  garisan  tu...datang dari mana ntah...gambar pun kurang elok,almaklumlah kamera zaman dulu..


AL-FATIHAH...
LOVE  U  SO  MUCH...
TERAMAT-AMAT  MERINDUI....


   

0 comments: